Precíziós választás

Precíziós ERP választás

Az eljárást akkor célszerű használni, ha az ERP választásnál nagy biztonságra törekszünk vagy van már a cég mögött egy sikertelen választási projekt. A módszer lényege, hogy a rendszer megvásárlása előtt a vevő a saját adataival tesztelhesse a kiválasztandó rendszert.

A precíziós választás főbb lépései:

  1. a meglévő rendszer elemzése,
  2. a működési folyamatok feltárása, dokumentálása,
  3. a cég igényeinek megfogalmazása kérdőív formában,
  4. ajánlatok bekérése, sorrendképzés,
  5. a kiválasztott rendszer telepítése és a cég adatainak feltöltése,
  6. tesztelés, a beszállítói bemutató megtartása, felhasználói tesztelés,
  7. szükség esetén lépés a következő rendszerre.

A módszer a szokásos választási áraknál drágábbnak tűnik, de ennek az az oka, hogy a választás előtt elvégezzük a bevezetési munka legalább felét.

A meglévő rendszer elemzése rendkívül tanulságos tud lenni, ennek érdekében a meglévő rendszer adatait átkonvertáljuk egy erre a célra fejlesztett – ERP független – BI (üzleti intelligencia) alkalmazásba. Ehhez szükség van az adatok megtisztítására, a hibás adatok kijavítására, a régi törzsadatok feltárására és javítására, az új törzsadat rendszer megtervezésére és kialakítására. Végül az elemző környezet kialakítására (minden eszközt biztosítunk) és feltöltésére.

Következő lépésben elemezzük az üzleti folyamatokat, feltárjuk és kijavítjuk a hibákat (csak rendszerszinten), a folyamatokat grafikusan ábrázoljuk, majd egy projektértekezleten egyeztetjük az elért eredményeket.

Egy önértékelő kérdőívben megfogalmazzuk a cég igényeit, megállapítjuk az egyes tételek fontosságát és kiküldjük az ERP szállítóknak. A fejezetek a beszállító minőség, a szoftver minőség és a dokumentáció minőség megállapítását célozzák.

A visszatérő kérdőíveket kiértékeljük, meghatározzuk a tesztelés sorrendjét. Az önértékelés alapján legjobbnak ítélt rendszerhez biztosítunk egy egyhónapos teljes értékű licencet, a rendszert telepítjük a saját eszközparkunkra, feltöltjük a törzsadatokat és megkezdődik a rendszer szakszerű tesztelése.

Felkérjük a beszállítót, hogy a kérdőív alapján tartsa meg a bemutatóját. Itt minden – a cég számára – fontos kérdés tisztázásra kerül, majd megkezdődik a rendszer egy hónapos felhasználói tesztelése. Ebben a fázisban minden fontos üzleti folyamatot ellenőrizünk.

Végezetül megtörténik a végső értékelés, amely során az önértékelt minősítéseket lecseréljük a felhasználói minősítésre.

Ha a minősítés nem megfelelő, akkor vesszük a következő rendszert és azon is végigvisszük a teljes eljárást, folytatva mindaddig ameddig szükséges.

Az eljárás kellő ráfordítás mellett a beérkezett ajánlatok legjobbikát megtalálja. Miután a felhasználó a saját, jól ismert adataival tesztel és módja van az összes főfolyamat kipróbálására, így a kockázat minimális. A beszállítók téves értékelése a kiválasztást nem rontja, mindössze idő és anyagi veszteséget okozhat. Az eljárás lényeges eleme a szakirányú ismereteket hordozó felhasználók bevonása.

Két hónap előkészítő munkát követően, minden rendszerre hozzávetőleg egy hónapot lehet számítani.

A kiválasztási procedúra lezárásakor – igaz, hogy az elemző gépen, de egy működőképes rendszer állt elő, amely akár azonnal használatba vehető. A lezárást követően a beszállító megtartja az oktatást, ami általában minimum 20 óra, de ennek akár a többszöröse is lehet.

A választási folyamatról itt lehet olvasni (bi-control.hu / Megoldások / ERP Rendszerek).

Ha részletesebb adatokra van szüksége, kérem töltse ki az alábbi táblázatot

* Kérjük a csillaggal (*) jelölt mezőket mindenképpen töltse ki