Nagyon gyakran találkozom, azzal a panasszal, hogy az ERP / ügyvitelei rendszer beszállítója nem kellő gondoskodással foglalkozik a vevőjével, a levelekre nem válaszolnak és a kéréseket nem teljesítik. Ez sokszor tényleg így van, de a másik oldalt is meg kell érteni. Különösen az alsóbb árbevételi tartományból – ahol még nem tudnak megfizetni egy hozzáértő informatikust – olyan mennyiségben érkeznek hozzájuk kérdések és módosítási kérelmek, amely átlépi a tűréshatárukat. Eleinte minden beszállító elmagyarázza, hogy mi kérhető és mi nem. Ezt azonban nem könnyű megérteni és fokozatosan megromlik köztük a viszony. Ilyenkor megpróbálom lebeszélni a megbízómat arról, hogy azonnal a cseréhez folyamodjon (bár annak is eljön majd az ideje).
Ez esetben is az volt a probléma, hogy az összegyűjtött hibának vélt javítási igényre nem válaszoltak és erre találtam azt mondani, hogy fogadjunk, hogy nekem válaszolni fognak.
És tényleg válaszoltak volna, én ugyanis nem úgy kezdtem volna a levelet, hogy ezeket a hibákat kell kijavítani, hanem úgy, hogy „Kérem, adjanak árajánlatot az alábbi módosításokra.”
Ennyire egyszerű.